Interclubs 2022

Interclubs Week End 18 & 19 juni

Vanaf 1980 heeft Aéro Club de Wavre traditiegetrouw haar jaarlijkse tentoonstelling georganiseerd.  Na het winterseizoen, worden alle vliegtuigmodelbouwers uitgenodigd voor een gezellig weerzien en kunnen ze beschikken over een tentoonstellingsruimte voor hun mooiste modellen…

Door de Coronapandemie kon ACW EXPO 2022 – de 42ste tentoonstelling – tot onze grote spijt niet doorgaan.  We hebben echter beslist de modelbouwers dit jaar te verzoeken hun modellen niet meer statisch te tonen, maar wel zoals het hoort: in vlucht.

We nodigen graag alle Belgische en ook buitenlandse vliegtuigmodelbouwers uit op een Interclubs samenkomst op

zaterdag 18 en zondag 19 juni 2022 op het ACW-terrein in Ramillies (Waals-Brabant).

Het ACW-terrein van 110 m x 200 m, gelegen in een uitgestrekt, open landschap, heeft een piste van 50 m x 200 m en is dus geschikt voor een veilige evolutie van elk schaalmodel.

We verwachten modellen uit de categorieën 1 en 2, hetzij vliegtuigen, sleepvliegtuigen, zwevers, helikopters of jets, van elke grootte, uitgerust met elk type motor (met uitzondering van pulso-reactors).

De vluchten worden gecombineerd volgens de Trechtermethode opdat iedere deelnemer de kans zou krijgen om te vliegen. Voor de sleepvliegtuigen en hun zwevers worden “time slots” ingelast.

Praktische info

• Op zaterdag 18 en zondag 19 juni e.k. van 09.00 tot 19.00 uur op het ACW-terrein in Ramillies.
  • Het publiek krijgt geen toegang tot het terrein. Worden uitgenodigd: model-luchtvaartpiloten aangesloten bij hun resp. federaties en in het bezit van een geldige verzekering. Partners en/of assistenten zijn eveneens welkom.
  • De aangemelde modellen moeten beantwoorden aan de in voege zijnde geluidsnormen op het terrein van Ramillies dit betekent 86 dB overdag (op zaterdag van 9 tot 19 uur); na 19 uur en op zondag: 83 dB, met slechts één model in vlucht.
  • Het aantal deelnemers die we als gast verwelkomen wordt beperkt door het aantal beschikbare parkeerplaatsen op het terrein. Een voorafgaande inschrijving door bijgaand formulier in te vullen, is dan ook verplicht. Het formulier is toegankelijk door op de knop te klikken.
  • Vanaf vrijdagavond kunnen modelbouwers met mobilhome – in een daartoe voorbehouden zone – op het terrein kamperen.
  • Op zaterdag en zondag wordt een generator met een vermogen van 230V 10A ter beschikking gesteld.
  • Een Food Truck zal ter plaatse komen voor de verkoop van diverse schotels en drank.